בעיה לא רק ברייטינג: ערוצי '24/7' ישודרו חינם עוד שבוע - בגלל מיעוט רוכשים
5 פרקים הפתיחה בערוץ 10 קיבלו ממוצע של 11.6%. עפ"י הערכות רק כמה אלפים עד עשרות בודדות של אלפי לקוחות רכשו את הערוץ ב-yes ו-HOT

שני ערוצי 'הדור הבא 24/7' ישדרו בחינם עוד שבוע אחד לפחות - כך נודע לאייס. מהיום (יום ב') אמורים היו ערוץ 25 ב-yes וערוץ 29 ב-HOT להפוך לערוצים בתשלום תמורת 15 שקלים בחודש. HOT ו-yes מסרבות למסור נתונים על מספר המנויים
גורמים בשוק התקשורת מעריכים כי עד כה רק כמה אלפי צופים רכשו את הערוצים 25 ב-yes ו-29 ב-HOT ששודרו בשבועיים האחרונים בחינם, מאז עלתה לאוויר 'הדור הבא 24/7' בערוץ 10. הערכות אחרות גורסות כי רק כמה עשרות בודדות של אלפי לקוחות, רכשו את הערוצים. בניגוד לערוץ 20 של 'האח הגדול', במקרה זה HOT ו-yes מסרבות למסור נתונים על מספר המנויים.
על המסך זוכה 'הדור הבא 24/7' לנתוני צפייה מאכזבים מאד. בעוד פרק ההשקה הניב 19% (וניצח את 'צחוק מהעבודה' של 'רשת'), הרי שבסיכום שידור 5 תכניות, ממוצע הרייטינג בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית עומד על 11.6%, והיא כמעט לא קיימת בהתמודדות מול 'מאסטר-שף', ומתקשה גם מול 'צחוק מהעבודה'.

התכנית לא מצליחה ליצור באזז תקשורתי וציבורי, ונחשבת כמעט ל"מתה" ברשתות החברתיות. במצב הזה מתקשים ערוץ 10 ואתר וואלה למשוך צופים שיירכשו את הערוצים בתשלום בכבלים ובלוויין.
יש לציין כי העונה האחרונה של 'האח הגדול' משכה כ-300 אלף בתי אב לרכוש את ערוץ 20 - ערוץ 'האח הגדול', 190 אלף רכשו את הערוץ ב-HOT, ו-110 אלף ב-yes. כמדי עונה, ערוץ 20 שודר בשבועיים הראשונים בחינם ולאחר מכן נגבו עליו 14 לחודש או 42 שקלים לכל התקופה. ההכנסות מערוץ זה בפלטפורמות הכבלים הלוויין התחלקו שווה בשווה בין 'קשת' לבין HOT ו-yes. הערכות בשוק גורסות כי הערוץ הכניס בסך הכל כ-10 מיליון שקלים, מהן כ-5 מיליון לזכיינית 'קשת'.
אפשר להעריך כי מודל ההכנסות הנוכחי תקף גם לגבי 'הדור הבא 24/7', כאשר ערוץ 10 ו-וואלה מקבלות כ-50% מההכנסות, מול 50% ל-HOT ול-yes. כך שהאינטרס של כלל השותפות הוא להגדיל את מספר המנויים. לכן הוחלט להאריך בעוד שבוע את השידור החינמי, כדי לחשוף עוד צופים לשידורי ערוץ 'הדור הבא'.
ב-HOT וב-yes אישרו כי ערוצי '24/7' ישודרו בחינם עוד שבוע, אולם סירבו לחשוף נתונים. מערוץ 10 לא התקבלה תגובה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה